Listopad 2014

Tak hotovo!

29. listopadu 2014 v 22:41 | Tere |  Panenky adoptované
Tak hotovo, dnes navečer, během pečení chleba (na který jsem proto zapomněla a lehce překynul) jsem došila tuto slečnu. Měří 25 cm.

Vlásky má opět z mohérové příze spletené do copánků a převázané bavlněnou přízí. Tělíčko tentokrát není z flanelu, ale z bavlněné látky s atlasovou vazbou s vytkaným vzorkem. Ta se na rozdíl od flanelu třepila jako blázen, také jsou v ní víc patrné stehy, ale je moc hezká. Puntíkatá stuha je od Farbenmix s certifikátem pro děti.

Doufám, že se bude panenka kamarádčině neteři líbit. Jen přemýšlím, zda ještě nepotřebuje zástěrku. Co myslíte?

Panenka pro kamarádku podruhé

28. listopadu 2014 v 8:00 | Tere |  Z šicího koutu - momentky z pracovního procesu
Další momentka od pracovního stolu. Tedy, přesněji řečeno, z žehlicího prkna.

Stala se totiž taková věc, že panenka, původně určená neteři mé kamarádky, nedoputovala k neteři, ale cestou si ji adoptovala má kamarádka.

To už se tak někdy stává. Samozřejmě, že mě to moc potěšilo. Znamená to třeba, že ta panenka je naprosto neodolatelná. (Mimochodem, stále jsem přesvědčená, že panenky nejsou pouze pro malé holčičky.)

Takže právě probíhá druhý pokus! Zatím je to ve fázi zrodu.

Aspoň k něčemu je zánět průdušek hlavní odborné poradkyně dobrý - místo taxikaření po kroužcích mohu šít.

Péče o panenku - praní

27. listopadu 2014 v 9:35 | Tere |  Jak panenky čistit
Panenky jsou plněny ovčím rounem a podle toho s nimi musíme a můžeme zacházet. Panenky není nutné často prát a dokonce se to ani nedoporučuje - děti prý mají rády vůni své panenky.

Rouno má díky obsahu lanolínu vysokou samočistící schopnost. Panenky pereme tedy pouze, je-li to opravdu nutné. I v tomto případě volíme raději lokální praní - navlhčeným hadříkem nebo starým zubním kartáčkem a žlučovým mýdlem (nebo jádrovým mýdlem) vyčistíme skvrny, lehce opláchneme a vysušíme hadříkem.

Panenky nepereme v pračce, ani programem na vlnu. Hrozí zplstnatění výplně a panenka by ztratila tvar. O vláscích raději ani nemluvě. Pokud je třeba vyprat panenku celou, pereme ji ručně v prostředku na vlnu. Je důležité vyvarovat se teplotních šoků. Vlna snese i vysoké teploty, ale musí se ohřívat pomalu a postupně a stejně tak i chladit. Nejlepší je prát i máchat ve stejně teplé vodě.

Když se při praní vypere i zbarvení tvářiček, pihy a podobně, snadno je obnovíme voskovkou z včelího vosku nebo akvarelovou pastelkou. Pozor, lepší je nanést barvu na kus hadříku a pak teprve vybarvit tvářičky, než malovat přímo na obličej panenky. Nebo se obraťte na mě (email:ekopanenky(zavináč)email(tečka)cz), ráda pomohu.

Vaše Tere

PS: Oblečky můžete prát bezohledněji, bavlněné na 40 stupňů.

Pro zvídavé, kterým nestačí výše uvedené a rádi čtou v cizích jazycích:

Sestřičky

26. listopadu 2014 v 18:03 | Tere |  Panenky adoptované
Tak se mi pod rukama vyklubaly dvě nové postavičky. Měří 15 centimetrů. Měly to být jednoduché malé panenky jako tato, jen ve světlém provedení. Také to tak vypadalo ještě včera večer. Pak jedna dostala hnědé vyčesané mohérové vlásky a už to bylo. Prostě na svět chtěla úplně jiná děvčata s baculatými tvářemi:


Večerní posezení

25. listopadu 2014 v 23:35 | Tere |  Z šicího koutu - momentky z pracovního procesu
V současnosti mám rozpracováno několik panenek a v hlavě se tlačí další. Do toho nemoc hlavní odborné znalkyně mě omezuje na snadno přenosné činnosti k její posteli (takže žádné stříhání, vycpávání velkých dílů, o šití na stroji ani nemluvě). Tak tady jen momentka z večera u kuchyňského stolu. Velikost panenek je zhruba 14 centimetrů.


Víla nebo skřítek z vlny

23. listopadu 2014 v 16:10 | Tere |  Návody a střihy
Minulý týden jsme s dětmi ve druhé třídě vyráběli skřítky a víly z ovčí vlny a protože to děti bavilo, tady je jednoduchý návod.

Vyfotografovala jsem ty, na kterých jsem si doma zkoušela postup. Ve škole na focení už nebyl čas, tam se tvořilo, jen to hučelo.

Panenka pro panenku

21. listopadu 2014 v 8:00 | Tere |  Panenky adoptované
I panenky potřebují panenky.

Tato panenka je maličká, je vysoká pouze 14 centimetrů.
Vlásky má z česaného rouna černé barvy, které je do hlavičky zapravenou plsticí jehlou a zajištěno nití.

Ačkoliv je malá, je to oblékací panenka. Na rozdíl od domečkových panenek nemá končetiny vyplněny drátky - není ohýbací, ale za to je měkká a příjemná do ruky.

A k čemu se hodí? Může to být panenka pro panenku, děťáko panenky, nebo jen šikovná hračka do kapsy na výlety.

Panenka pro kamarádku

20. listopadu 2014 v 9:28 | Tere |  Panenky adoptované
Tak mám spánkový deficit, ale jsem spokojená. Vznikla 25 cm vysoká panenka pro malou neteř mé kamarádky. Má oblékací zástěrku, jinak už je "oblečená". Je měkčí než oblékací panenky, akorát do postýlky. Vlásky má z mohéru. Oblečení je z předepraného flanelu.

Vlasy jak sláma, oči jak len

19. listopadu 2014 v 8:00 | Tere |  Panenky adoptované
A máme tu holčičku. Měří 27 cm, vlásky z mohérové příze jsou vyšity do hotového účesu (když spadnou mašle, culíky zůstávají). Je ušita podle stejného střihu jako chlapeček.



Trochu o waldorfských panenkách

17. listopadu 2014 v 21:22 | Tere |  O panenkách obecně
V roce 1919 byla ve Stuttgartě založena škola pro děti zaměstnanců továrny Waldorf-Astoria - 1. waldorfská škola. Maminky těchto dětí ušily první panenky s charakteristickou vyvazovanou hlavičkou.

V souladu s waldorfskou pedagogikou jsou tyto panenky vyráběny z přírodních materiálů: bavlna, vlna, hedvábí, len, a plněny ovčím rounem. Jsou měkké a hřejivé, nedokonalé, s tváří jen lehce naznačenou. Dítě si tak může promítat do hračky různé emoce, rozvíjet svou představivost.

Panenky představují obraz nás samých a děti se na nich mohou učit mezilidským vztahům. Proto nejsou určeny pouze děvčatům. I chlapci potřebují svého panáčka, přítele k pomazlení, o kterého mohou pečovat.

Jsem přesvědčena, že tyto panenky jsou skvělé i pro ty, kterým waldorfský přístup nic neříká nebo s ním nesouhlasí. Jsou totiž roztomilé, krásné a k pomuchlání.


Narodil se chlapeček

17. listopadu 2014 v 8:00 | Tere |  Panenky adoptované
Po vyzkoušení nového střihu na černošce (40cm veliká panenka, kterou náš vykutálený synek nazval drsně Ebolka), jsem byla s výsledkem moc spokojená. Rozhodla jsem se proto pro menší verzi téhož střihu - hotová panenka měří 27 cm.

Jaký používám materiál

16. listopadu 2014 v 19:28 | Tere |  Panenky a já
K výrobě panenek a panáčků používám přírodní materiály, protože se jich ráda dotýkám a práce s nimi je příjemná. Chci, aby se s nimi mohly potěšit i děti, na které se dnes všude valí plastové hračky pochybné kvality.

Panenky plním ovčím rounem. Tělo šiji z bavlněného úpletu, oči a ústa vyšívám bavlnkou. Hlavu vyvazuji lněnou nebo bavlněnou nití. Na tvářičky používám voskovky z včelího vosku.
Vlásky jsou z vlněné nebo mohérové příze.
Jedinou výjimku tvoří kvalitní pevné polyesterové nitě, kterými jednotlivé díly panenky sešívám.

Oblečení na panenky je rovněž bavlněné nebo vlněné. Používám popelín, flanel, úplet, filc...

Kontakt a Obchodní podmínky

16. listopadu 2014 v 18:13 | Tere |  Jak panenku získat

Kontakt


Tereza Jarošová
Mátová 193
Praha - Křeslice
IČO:04647599

Obchodní podmínky

VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Kupující učiněním závazné objednávky stvrzuje, že akceptuje Obchodní podmínky pro dodávku zboží vyhlášené prodávajícím. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou zároveň pro obě strany závazné.

PANENKY
Nabízené panenky nemají evropskou certifikaci pro prodej hraček značenou symbolem CE. Podle legislativy tedy nemohou být prodávány jako hračky. Nabízím je proto jako dekorativní a sběratelské předměty.

1) CENY
Ceny hotového zboží jsou konečné, cena zboží na zakázku se odvíjí dle zadaných parametrů a je upřesněna mailem. V objednávce jsou účtovávy navíc ještě cena dopravy a případně dobírky. Nejsem plátce DPH.
2) OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A SLUŽEB
Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v kupní smlouvě - objednávce. Rozměry zboží vycházejí z mého měření, jelikož hodně záleží, jak se zboží položí a natáhne, tak je třeba je brát s mírnou rezervou.
Podmínkou pro naplnění platnosti naší elektronické objednávky je vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Objednávka je zároveň uskutečněním kupní smlouvy.

Údaj o dostupnost zboží je orientační a proto doporučujeme v případě potřeby dostupnost ověřit dotazem na zboží.

3) POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY
Objednávka je platná až po jejím potvrzení. V případě nejasností Vás budeme samozřejmě kontaktovat.
4) ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY
Každá objednávka je závazná a v případě jejího zrušení platí kupující veškeré náklady spojené.
5) BALNÉ A POŠTOVNÉ
Objednané zboží zasílám Českou poštou dle aktuálních tarifů.
6) DODACÍ LHŮTA
U každého zboží je uvedena orientační dostupnost. Zboží "ihned skladem" je expedováno do 5ti pracovních dní od zaplacení. Zboží, které není skladem a je vyrobeno na zakázku, je zhotoveno až po uhrazení faktury a expedováno dle předchozí domluvy. Výroba trvá zpravidla 14 - 30 pracovních dní, o termínu vás budu předběžně informovat.
7) VRÁCENÍ ZBOŽÍ
Dle §1829 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník má Spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží, b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží. Dle §1831 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Dle §1832 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání a to dle §1832 odst. 2, Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, tj. částku nejlevnějšího dostupného typu dopravy. Náklady na vrácení zboží (např. poštovné) nese v plné výši spotřebitel. Stejně tak dle §1833 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, spotřebitel prodávajícímu odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. U textilního zboží se za nové považuje nenošené a neprané zboží! Náhrada za snížení hodnoty zboží, bude po dodání zboží určena na základě velikosti rozsahu snížení hodnoty zboží a to buď naúčtováním náhrady škody za snížení hodnoty zboží, nebo přeúčtováním nákladů na nutnou opravu zboží.
Odstoupit od smlouvy dle §1829 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník nelze dle §1837 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v těchto případech: a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele, d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů, g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů, j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu, k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dní nelze uplatit u zboží upraveného na míru - viz § 1837 d)
Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dní nelze uplatit u zboží zaslaného prostřednictvím vnitřní pošty nebo e-mailu ještě před uplynutím 14 dní od uzavření smlouvy - viz § 1837 l) - tzn. například střihy a fotonávody.

8) REKLAMACE A ZÁRUKA
1. Úvodní ustanovení Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen "reklamace") musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1. 1. 2014. 2. Uplatnění reklamace Reklamované zboží lze zaslat na kontaktní adresu prostřednictvím přepravní služby spolu s dopisem upřesňujícím důvod reklamace. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu nebo kopií objednávky. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. 3. Lhůta pro uplatnění práv Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností. Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech: je-li vada je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny, jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím, vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti), je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením, vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího. 4. Vyřízení reklamace Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží. 5. Jakost při převzetí Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku, tedy: zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. 6. Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu. Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. 7. Náklady reklamace a řešení sporů Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva. 8. Smluvní záruka za jakost Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného. Rozšířenou zárukou se rozumí prodloužení záruční doby, resp. záruční doba, jejíž běh začíná po uplynutí zákonné záruční doby (tedy po uplynutí 24 měsíců od převzetí zboží zákazníkem) do uplynutí rozšířené záruční. Rozšířená záruční doba končí po uplynutí doby uvedené na záručním nebo dodacím listě počítáno od data nákupu prvního kupujícího. Podmínky pro uplatnění vad zboží v době rozšířené záruky: - prodávající je povinen vyřídit reklamaci vady do 90 dnů od převzetí reklamovaného zboží - zákazník je povinen zboží k reklamaci v době rozšířené záruky dodat kompletní, nepoškozené, a to včetně původního obalu, jinak takové zboží nemusí být k reklamaci přijato - reklamace v rámci rozšířené záruky může být vyřízena opravou, certifikovanou opravou, případně výměnou za stejné, popřípadě kvalitativněji lepší zboží. Není-li oprava či výměna zboží možná, může prodávající poskytnout zákazníkovi slevu z kupní ceny či může zákazník od smlouvy odstoupit. Způsob vyřízení reklamace je zcela závislý na vůli dodavatele. - po řádném vyřízení reklamace v době rozšířené záruky se záruční doba již neprodlužuje ani se neposkytuje záruka nová 9. Reklamace zboží poškozeného přepravou Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zboží od přepravce, které je zjevně poškozeno, nebo je poškozen značným způsobem přepravní obal, který vyvolává důvodnou domněnku, že zboží uvnitř je poškozeno. Pokud bude kupující chtít přesto zboží převzít, je pracovník pošty nebo kurýrní služby povinen s kupujícím sepsat protokol o poškození zásilky. Na jeho základě potom, v případě poškození obsahu balíku dopravce vyřídí reklamaci. V případě, že kupující po otevření balíku zjistí fyzické poškození zboží, které může být poškozeno působením dopravy, je třeba tuto skutečnost oznámit bez zbytečného odkladu prodávající, která bude kupujícího informovat o dalším postupu, a zároveň je třeba uplatnit reklamaci dle reklamačního řádu přepravce. Při dodání poškozeného zboží má kupující nárok na dodání nového zboží, neboť závazek trvá, nebo může odstoupit od smlouvy z důvodu, že nemá již oprávněný zájem na pozdějším dodání zboží, kdy toto je povinen sdělit prodávajícímu současně s oznámením o dodání poškozeného zboží.

Pro koho jsou vlastně panenky? aneb babička a babička

15. listopadu 2014 v 22:56 | Tere |  O panenkách obecně
Dnes mne na facebooku zaujal tento příspěvek na stránce Bamboletta Dolls. Moc se mi líbí radost, kterou vyzařuje. Co vám?

Domečkové panenky

15. listopadu 2014 v 12:00 | Tere |  Z šicího koutu - momentky z pracovního procesu
Po zvládnutí měkkých panenek k mazlení mne zaujalo řešení výroby panenek do domečku. To znamená drobných postaviček s pohyblivými končetinami. Dlouho jsem závistivě prohlížela výrobky Grimms. Byly velkou inspirací, ale na postup jsem si musela přijít sama. Až se najde chvilka, vložím ho sem.

Nakonec jsem se vrhla na královskou rodinku s miminkem. Samozřejmě se hned používaly, takže tady je fotografie královny po letech ve službě. Přišla o korunku, ale jinak je stále ve formě.


Po té následova rodinka. Maminka, tatíneka a batole. Maminka má vlásky z hedvábného česance. Jsou krásně jemné a lesklé, ale v drsném provozu se trochu zacuchaly. Botky mají vymodelované z včelího vosku.


Postavičky jsou vysoké asi 11 centimetrů, v končetinách mají drátky, aby se daly ohýbat. Skvělé je, že je lze snadno opravovat a stále dobře slouží.


A tady jeden snímek panenky, když byly nová. (omluvte sníženou kvalitu snímku, je to foceno telefonem za umělého osvětlení)

Při šití postaviček se dají krásně zužitkovat různé odstřižky a zbytky stuh. Nevýhoda je, že se pak všechny možné šikovné zbytky hromadí a nadšený tvůrce je zavalen bincem. (Mimochodem, tato rodinka si nežije špatně, maminka má triko z merina a tatínek je komplet v biobavlně.)

Cesta k panenkám

14. listopadu 2014 v 21:01 | Tere |  Panenky a já
Když jsem byla malá, viděla jsem v časopise Burda obrázek panenky. Panenka měla krásně propracovaný obličej, ač byla pouze látková. Záhada nad záhady. Časopis cizojazyčný, tedy mimo moje schopnosti porozumět. A touha přijít věci na kloub tu už zůstala.


Až po dlouhé době jsem náhodou narazila na waldorfské panenky. Naprosto mne uchvátily, protože byly tou hledanou odpovědí. Nejprve jsem si koupila pár balíčků se střihy a materiálem v Ignisu. A pak jsem tomu propadla úplně. Začala jsem jednoduchými panenkami pro batolátka a jak děti rostly, rostly i panenky a moje zkušenosti. Začala jsem experimentovat se střihy a různými postupy.

K mému potěšení si dcerka ušité panenky nanosila s nadšením do postele a vystrkala ven všechny plastové panenky (protože ty prý tlačí a píchají).

Ještě dnes si chce adoptovat všechny nové panenky. Je to velmi odborný poradce. Díky ní také vím, že příliš detailní vypracování obličeje kupodivu nevede k většímu nadšení dítěte. Prostě, všeho s mírou.

V současnosti se stále inspiruji waldorfskými panenkami, ale za čistě waldorfské je nepovažuji a ani nechci. Baví mne zkoušet nové možnosti, které materiál poskytuje a vždy s napětím očekávám, jaká panenka se zrodí. Snažím se vložit do nich duši. A navíc, po tolika hodinách, kdy je mám v ruce, si k nim vytvářím pouto. Panenky vlastně nevyrábím, jen jim pomáhám na svět. Nejsou věcí, kterou by člověk mohl dělat jako na běžícím pásu. Naopak, každá je jiná, neopakovatelná. Jako děti.

Černošská holčička

14. listopadu 2014 v 16:49 | Tere |  Panenky adoptované
Vyzkoušela jsem nový střih panenky s lépe tvarovaným zadečkem. Použila jsem hnědý úplet a máme černošku